Egyszerűen őrület, ami az M5 autópályán zajlik. Hihetetlen, hogy nem tudjuk használni a saját közútjainkat az eszeveszett nemzetközi forgalomtól!
Először is, rázná ki a hideg azt, aki kigondolta, hogy azt az autópályát, ami összeköti a keletet nyugattal pont elég kétszer kétsávosra tervezni. De az is, aki nem szólt neki a környezetéből, hogy “hülye vagy, ne csináld!”.
Aztán az is köpje szemen magát, aki betiltotta Magyarországon a Ro-La-t (Rollanden Lendstrasse) azaz a kamionszállító vonatokat! Mindezt akkor tette, amikor bevezette a mindenhova kiterjedő útdíjat a teherjárművek részére, így az megkerülhetetlenné vált. Ezzel ráterelte a magyar utakra Románia, Bulgária, Törökország, Szerbia, mindenféle Isztán, meg még a tököm tudja melyik ország teljes európai teherforgalmát – oda-vissza – erre a 2×2 sávos kis fos autópályára, azért a néhány ezüstért, amit az útdíjból beszed. Rengeteg fáradt, mosdatlan, igénytelen, és legfőképp agresszív kamionos szeli az autópályáinkat, magasról szarva az előzni tilosra, no meg arra is, hogy teherautó, illetve járműszerelvény maximum 80 km/h sebességgel haladhat. Az egyik megy 90-nel a külső sávban, és őt előzi a másik homokmajom buckalakó a belsősávban 90,8 km/h sebességgel. Ha rádudálsz, majd jól rád húzza a kormányt, vagy a többi buckalakóval közrefognak, és szívatnak.
Kb. 18-20 évvel ezelőtt, a román kamionos volt – a szememben mindenképp – a legudvariasabb sofőr az utakon. Na, mára a legpatkányabb fajta. Agresszív, paraszt, és előz lépten-nyomon. És annyi van belőle, hogy sosem fogy el. Ha egy Budapest – Kiskunfélegyháza távot lenyomsz az M5-ön fél Hargita megyével összefutsz. Ha nem kamionos, akkor kisteherautós, és minimum egy trélert vontat, amin van még egy, és azon néhány személyautó, ami megint trélert vontat. Vadparasztok!
Ők is előznek, persze tükör nélkül. A halálkaravánjával úgy baszódik ki eléd a belső sávba, hogy alig tudsz lassítani. Ők 100-105 km/h-val tépetnek, és hosszú kilométereken keresztül előzik egymást, a kamionosokat, meg mindenkit, aki 2-2,5 km/h sebességgel lassabb náluk. Ha rájuk dudálsz, akkor a se nem magyar, se nem Román hyperpigmentált sofőr jelzi a mocskos szakálla mögül, hogy a következő parkolóban elvágja a nyakad. Ezek a buckalakók még veszélyesebbek a kamionosoknál, ezeknek nincs tachográf, nincs kötelező pihenő. Egyben lenyomják egész Európát a trélerre baszott szajréval és haladnak hazafelé a dűnék közé.
Hozzájuk kapcsolódnak hétvégente, szinte minden péntek, szombat és vasárnap a német, osztrák, holland, stb. rendszámok mögé bújt buckalakó kebabosok, akik a fáradtságtól, vagy a már rájuk rothadó, ápolatlan szakálltól nem látnak, csak nyomják a gázt. Ha megállnak egy-egy benzinkúton, kibasszák a grillsütőt, piknikeznek egy félórát, addig persze a merdzsót a kútfejen hagyják, ne lehessen tankolni tőlük. Mondjuk, nincs is kedved bemenni a shopba fizetni, mert elhányod magad a szaguktól.
Aztán ezek mind egymásnak mennek az autópályán. Ha szerencséd van, nem téged rombolnak le. Mondjuk, kevés is az esély, hogy magyar autóval ütközzenek, mert pl. az M5-ön egy magyar rendszámra jut kb. 200 külföldi. Ilyenkor órákat ülsz a dugóban, mert helyszínelnek, mentők jönnek, összekotorják a vezetés közben önmagáról élő Facebook videó-közvetítést tartó román buckalakó holtestének 30 m2-en szétterült darabjait, meg ilyesmi. És hipp-hopp, 5-6 óra alatt haza is érsz Budapestről, Kiskunfélegyházára.
Felmerül a kérdés: Hol a picsában van az autópálya rendőr?
Ha van egy csöpp esze, akkor Hollandiában, vagy Németországban gipszkartonozik, vagy kamionozik nyolcszor ennyiért. Aki viszont maradt, az nem tud ott lenni mindenhol. Főként, hogy szinte minden pillanatban van egy baleset valahol a pályán, és ott helyszínel, vagy helyszínt biztosít, forgalmat terel. A lehető legkevesebb ideje marad arra, hogy az előzgető rohadvány kamionost kiszedje és úgy szájba büntesse, hogy sose merje többet balra tekerni a kormányt. Az a maroknyi zsaru, aki az autópályákat felügyeli, ha összeszarja magát, akkor sem tudja fenntartani a rendet a területén, annyi melója van. Egy járőrautó Balástyától Lajosmizséig? (no, ez nem biztos, hogy így van, de nagyon gyanítom). Lófasz! Semmire sem elég. Néha-néha a Készenléti Rendőrség (korábban Forradalmi Rendőrezred) állományát, vagy 15 autóval ki lehetne vezényelni az autópályákra, és egy idő után csak kialakulna valami rend, ha az átutazó buckalakók is rájönnek, hogy fogy a pénzük, ha nem tartják a szabályokat.
Aztán a Lőrinc valamelyik cége a húszezerből, tetemes dollármilliárdokért kiszélesíthetné Európa legforgalmasabb autópályáját mondjuk 2×3 sávosra. Mert az a hülye német, a döglődő, rothadó nyugat eklatáns példája mit csinál? A 2×3 sávos pályát szélesíti 2×4, vagy 2×5 sávosra. A hülye…
Emellett, sürgősen vissza kell állítani a Ro-La-t! Ha csak a teherforgalom 10%-át veszi le az utakról, már élhetőbb lesz a helyzet, kevesebben halnak meg a szalagkorlátot átszakító, elaludt román kamionostól.
Arról nem is beszélve, hogy mennyire bosszantó, mikor a belső sávban 130-nál levillog a buckalakó kebabos, közben rázza a mocskos öklét, a shemagh alól meg hullik a dűnék homokja…
Volna még, de már nekem is elegem van magamból…
Szekeres Szabolcs
főszerkesztő
Fotók: ÁszOnline.hu