Saját Facebook-oldalán kommentálta a ma reggeli vasúti műszaki balesetet Vitézy Dávid közlekedési szakértő, korábbi szakállamtitkár – olvasható a 24.hu oldalon.
Mint a 24.hu megírta, hétfőn leszakadt egy felsővezeték Rákos állomás után egy, Hatvanból a Keleti pályaudvarra tartó elővárosi vonatra, és emiatt füstölni kezdett a mozdony. A fővárosi hivatásos tűzoltók hő-kamerával átvizsgálták és átszellőztették a mozdony fülkéjét, valamint segítettek átszállni az utasoknak a helyszínre küldött mentesítő járatra.
Vitézy Dávid az esettel kapcsolatban leszögezte: a Miskolc – Hatvan – Gödöllő és a Szolnok – Újszász – Gyömrő vonalak fontos távolsági, elővárosi és a XVII. kerületből Budapesten belüli szerepet töltenek be – mégis a legrosszabb állapotú fővárosi törzsszakasz minden beruházásból kimaradt eddig. Szerinte Rákos vagy Kőbánya-felső állapotát látva még egy laikus számára is világosan látszik: a teljes szakasz felújításra szorul. Hozzátette: európai uniós forrásból még 2021-ben megkezdték az újratervezést a szakasz teljes átépítésére, a kapacitás növelésére, új állomásokkal az Éles saroknál és a Hungária körútnál, hogy a BKK hálózatához is jobban tudjon kapcsolódni a vasút.
Aztán persze jött Lázár János, a tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta, és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta, nehogy valami is fejlődjön Budapesten
– fogalmaz Vitézi Dávid, aki szerint belátható időn belül remény sem látszik arra, hogy a helyzet itt javuljon. „Pedig a késések megszüntetése, az üzembiztonság csak a minimum elvárás lenne, valójában itt jelentős többletkapacitásra is szükség van az elővárosi vonatok sűrítésére az agglomerációból és Rákosmente felől, ennek a szakasznak az állapota pedig Miskolcig kihat a teljes vonal megbízhatóságára” – zárja a posztját a volt államtitkár.