A Demokratikus Koalíció (DK) azt követeli, hogy vonják vissza az állomásprivatizációs pályázatokat – mondta hétfői, online sajtótájékoztatóján a DK frakcióvezető-helyettese.
Arató Gergely úgy fogalmazott, hogy miután a „Fidesz hagyta 14 évig lerohadni a vasutat, tönkre menni az állomásokat, a szerelvényeket, és elmaradtak a szükséges fejlesztések, most a MÁV utolsó értékét is el akarják adni„.
Az állomásprivatizáció azt jelenti, hogy 99 évre magánbefektetők kaphatnak meg budapesti, illetve vidéki vasútállomásokat – tette hozzá. A szerződés alapján a befektetők tulajdonképpen azt tesznek az állomásokkal, amit akarnak, és annak érdekében, hogy a helyi önkormányzatok és közösségek ne szólhassanak bele abba, hogy mi történik, a kormány kiemelt beruházássá minősítette „ezeket az úgynevezett állomásfejlesztéseket, valójában plázaépítéseket” – közölte a parlamenti képviselő.
Az ellenzéki politikus azt javasolta, hogy vonják vissza az állomásprivatizációs pályázatokat és ezt követően a helyi közösségek és önkormányzatok bevonásával induljon egy hazai és uniós forrásokra alapozott állomásfejlesztési program.