A vasárnapi közlemények szerint januárban ugyan tényleg marad a Budapest-bérlet, de ez csupán csak március elejéig tart majd. Vitézy Dávid szerint ez a döntés elfogadhatatlan, és olyan visszalépést jelentene, amit egyszerűen nem szabadna megengedni. – írja a blikk.hu
A MÁV vasárnap pontosította a közleményét, amiből kiderült, hogy hiába született megegyezés december 29-én arról, hogy januártól marad a jelenlegi tarifa az agglomerációs Volánbusz- és a MÁV-HÉV járatokon, kiderült, hogy ez csak egy átmeneti időszak, ami legkésőbb március elejéig tart majd. A MÁV így indokolta a módosítást:
„…a tulajdonosi jogokat gyakorló, Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben.”
Vitézy Dávid szerint ez elfogadhatatlan döntés és Facebook-oldalán reagált a MÁV közleményére.
„Lázár János újév alkalmából még üzent a budapestieknek: ha januártól nem is, majd márciustól megszünteti a Budapest-bérletet. Úgy tűnik, nem talált kedvező fogadtatásra, hogy a MÁV megpróbált konstruktív megoldást találni a BKK-val és a pár nappal ezelőtti megállapodásuk alapján januártól elkerülhetővé vált a fővároson belüli tarifaközösség megszűnése. A mai MÁV-közleményből is látszik ez a helyzet, a vasúttársaság ugyanis finoman, de elég világosan jelezte, a döntés minden felelőssége Lázáré” – reagált a szakember a MÁV közleményére, kiemelte, hogy szerinte óriási hiba lenne a Budapest-bérlet megszüntetése:
„Továbbra is azt gondolom, hogy a Budapest-bérlet megszüntetése egész egyszerűen nem történhet meg, az olyan példátlan visszalépés lenne a budapesti közösségi közlekedésben, amit nem szabad megengedni – elvégre ugye előre megyünk, nem hátra.”
Majd azt a megoldást javasolta, hogy Karácsony Gergely és Lázár János „kezdjék együtt az újévet, zárkózzanak be, és ha már a BKK és a MÁV szintjén nem sikerült, addig ne jöjjenek ki, míg nem állapodnak meg egy tartós megoldásban.”
A végén pedig azzal zárta a bejegyzését, hogy szerinte az egész vita a budapesti közösségi közlekedés éves költségvetésének 1%-t jelentő két milliárd forintos összegről szól, így nem történhet meg, hogy agglomerációkból utazóknak márciustól dupla annyit kelljen fizetniük.